Ruimtes

De Theaterkerk beschikt over de volgende verschillende ruimtes:

Foyer

De foyer is een zeer fraaie horecaruimte, geschikt voor groepen tot 150 mensen. Wat onmiddelijk opvalt is de gigantische kroonluchter in de open vide. De ruimte kan vergroot worden door met schuifdeuren de zijbeuk erbij te betrekken. De foyer is dan geschikt voor groepen tot 250 mensen.

Theaterzaal De Sluitsteen

Belangrijkste ruimte in de theaterkerk is de theaterzaal met een vlakke speelvloer van 7 x 10 meter. Deze ruimte is voorzien van een electrische tribune met 232 zitplaatsen. In enkele minuten kan de tribune ingeschoven worden, zodat er een ruime vlakke zaal ontstaat van 15 x 15 meter, dat is inclusief de speelvloer. Voor vele doeleinden geschikt dus. Er kan ook een podium geplaatst worden zodat er evenementen gehouden kunnen worden met een staand publiek. In de zaal kunnen dan zo'n 350 mensen staan. Ook handig is dat in deze zaal een mobiele bar geplaatst kan worden. Zie voor de technische details het hoofdstuk techniek.

MGZ-zaal

De voormalige zijbeuk heet nu MGZ-zaal. Een ruimte van ongeveer 60 vierkante meter via een grote schuifdeur gescheiden van de foyer. Geschikt voor repetities, workshops en vergaderingen.

Donatuszaal

Waar ooit het tabernakel stond op het priesterkoor is nu een aparte ruimte beschikbaar: de Donatuszaal. Een zeer authentieke ruimte die veel sfeer krijgt door de originele glas-in-lood ramen. De ruimte is ongeveer 50 vierkante meter.

Piccolo en Fluit

Tussen de theaterzaal en de foyer zijn twee kleinere workshopruimtes beschikbaar van 25 vierkante meter, geschikt voor les, repetities en vergaderingen

Vragen over verhuur

Vragen over de huur van een ruimte stel je eenvoudig via e-mail. We kunnen je het passend aanbod doen als je ons een e-mail stuurt met daarin je wensen; de datum en tijdstip en duur van je evenement en inhoudelijke informatie over de activiteit of voorstelling waarvoor je een ruimte wilt huren. Verder is het handig om ons bij je aanvraag al te laten weten voor welk aantal personen je een ruimte wilt huren. Je kunt je vragen mailen naar Mireille van Kempen: verhuur@theaterkerkbemmel.nl